Odwiedź nas na
Facebook icon
Porsche Cayman z Japonii

Porsche Cayman z Japonii

Porsche Cayman to jeden z najciekawszych sportowych samochodów kompaktowych na rynku. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to Boxster bez otwieranego dachu. Jeżeli myślisz o sportowym Porsche z Japonii, ale jednocześnie nie chcesz, żeby było to 911, Cayman jest doskonałym wyborem. Dotychczas pojawiły się trzy generacje tego modelu i najbardziej pożądane są druga i trzecia. Zanim zdecydujesz się na zakup, warto poznać szczegóły.

Porsche Cayman - I generacja - 987c

Porsche Boxster II generacji ma oznaczenie 987, podczas gdy I generacja Caymana jest oznaczona jako 987c. Stało się tak nieprzypadkowo, ponieważ oba modele są oparte na tej samej platformie. Cayman został wypuszczony jako wersja coupe modelu Boxster. Najpierw w 2005 r. zadebiutowało Porsche Cayman S, a dopiero w 2006 r. dołączyła do niego wersja sprzedawana jako bazowa.

Porsche Cayman S

Samochód jest napędzany silnikiem 3.4 w układzie boxer. Maksymalna moc wynosi 295 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm. To wszystko przy masie zaledwie 1340 kg. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5.4 s. Jeżeli do tego dodamy manualną skrzynię biegów i napęd na tył, to otrzymujemy rasowe, sportowe auto. Opcjonalnie można było zamówić wersję ze skrzynią Tiptronic.

Porsche Cayman

Podstawowa wersja modelu Cayman ma silnik o pojemności 2.7 l i maksymalną moc 245 KM. Powiedzenie, że Cayman jest Boxsterem w wersji coupe to duże uproszczenie, ponieważ samochody dzielą ze sobą tylko platformę, przednią część wnętrza, przednie błotniki, drzwi, oświetlenie oraz maskę. Samochody mają też podobne zawieszenie, choć w modelu Cayman ma ono zmienione nastawy ze względu na większą sztywność.

Porsche Cayman - lifting

W 2009 r. samochód przeszedł lifting, który polegał nie tylko na odświeżeniu wyglądu. W bazowym Caymanie zwiększono pojemność silnika. Od tego momentu był oferowany z motorem 2.9 wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa.

Porsche Cayman R

W 2011 r. pojawiła się najmocniejsza i najlżejsza drogowa wersja modelu Cayman, którą oznaczono jako Cayman R. Auto jest o 55 kg lżejsze i 10 KM mocniejsze od Caymana S. Czas sprintu do setki został skrócony do 4,7 s. W samochodzie zastosowano wiele elementów wykonanych z lekkich materiałów, a także usunięto zbędne elementy wyposażenia zapewniającego wyłącznie komfort jazdy, a także zamontowano koła o średnicy 19 cali, które w momencie premiery były najlżejszymi w całej gamie Porsche. Do tego poprawiono właściwości jezdne, a zawieszenie obniżono o 20 mm.

Porsche Cayman - II generacja - 981c

W 2012 r. zadebiutowała druga generacja modelu Cayman, która trafiła do sprzedaży dopiero wiosną 2013 r. jako samochód na rok modelowy 2014. Samochód był dostępny w dwóch wariantach. W podstawowym ma silnik 2.7, a wersja S jest napędzana przez silnik o pojemności 3.4. W obu przypadkach klienci mogli wybrać pomiędzy manualną skrzynią biegów z 6 przełożeniami oraz dwusprzęgłową skrzynią automatyczną z 7 przełożeniami.

Oprócz oczywistej zmiany wyglądu samochodu auto jest też o 30 kg lżejsze od poprzedniej generacji. Nieznacznie zmieniły się także wymiary. Cayman 981c jest dłuższy i niższy. Rozstaw przednich kół zwiększono o 40 mm, a tylnych – o 18 mm. Rozstaw osi zwiększono aż o 60 mm. 

W 2014 r. w salonach pojawił się też Cayman R z silnikiem 3.4 o mocy 340 KM. Warto wspomnieć, że silnik ten pochodzi w prostej linii z modelu 911.

Porsche Cayman GTS

Porsche Cayman typoszeregu 981c miało 3 ekscytujące wersje specjalne. Pierwsza z nich to Cayman GTS, która powstała w 2014 r. Samochód różni się nie tylko stylistycznie, ale również technicznie. Zawieszenie obniżono o 20 mm, moc silnika wzrosła do 341 KM. Przyspieszenie do setki z manualną skrzynią biegów zajmuje 4,9 s, a z automatyczną - 4,7 s w trybie standardowym i 4,5 s w trybie Sport Plus, który zawarto w pakiecie Sports Chrono.

Porsche Cayman GT4

W 2015 r. światło dzienne ujrzał Cayman w wersji GT4, który sprawił, że motoryzacyjny świat zaczął traktować ten model poważniej niż dotychczas. Pod maskę trafił silnik 3.8 z Porsche 911 Carrera S o mocy 380 KM i był dostępny tylko z manualną skrzynią biegów. Wloty powietrza przedniego zderzaka zostały zwiększone tak, by zapewnić więcej powietrza dodatkowej chłodnicy. Dodano też deflektor dla zwiększenia siły docisku.

Porsche Cayman GT4 ma aktywne zawieszenie z amortyzatorami z modelu 911 GT3, które jest niższe o 30 mm od standardowego. W pakiecie Club Sport dodano połowiczną klatkę bezpieczeństwa, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa, gaśnicę oraz instalację do zamontowania przycisku wyłączania zasilania. Dla ambitnych kierowców przygotowano pakiet Sport Chrono z możliwością odczytu danych telemetrii poprzez aplikację w smartfonie.

Porsche Cayman GT4 Clubsport

Porsche Cayman GT4 w wersji Clubsport jest przeznaczony tylko do jazdy po torze. Silnik nadal ma moc 380 KM. Skrzynia biegów jest dwusprzęgłowa, ale ma dezaktywowany 7. bieg. Wersja Clubsport waży 1300 kg i przygotowano ją do montażu zbiornika paliwa o pojemności 100 l dla wyścigów długodystansowych. Auto ma pełną klatkę bezpieczeństwa, zgodną z wymogami FIA, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa oraz fotele kubełkowe.

Porsche 718 Cayman - III generacja - 982c

Najnowsza generacja modelu Cayman ma zmienioną nazwę i od tego momentu występuje on jako 718 Cayman. Liczba 718 nawiązuje do samochodu, który wygrywał wyścig Targa Florio w latach 1959 i 1960. Samochód debiutował w 2016 r.

W modelu 718 Cayman Porsche zrezygnowało z sześciocylindrowego silnika i zastąpił go czterocylindrowy, turbodoładowany motor 2.0. W wersji S zamontowano silnik 2.5 z turbiną o zmiennej geometrii łopatek. We wnętrzu pojawił się ekran multimedialny z systemem PCM 4.0. 

Porsche 718 Cayman T

Auto zadebiutowało w 2020 r. W tej wersji Cayman jest o 20 mm niższy od podstawowego wariantu. Ma pakiet Sport Chrono ze szperą, mechanizm krótkiej zmiany biegów GT4 Short Shifter z modelu GT4, sportowy układ wydechowy, mniejszą kierownicę, koła z Porsche 911 Carrera S w kolorze Titanium Grey i inne detale.

Porsche 718 Cayman GTS

W wersji GTS Porsche 718 Cayman ma silnik o pojemności 2.5 i mocy 365 KM. Sprint od zera do setki trwa zaledwie 3,9 s. Samochód pojawił się w ofercie w 2017 r.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0

Samochód trafił do sprzedaży w 2020 r. Jak sama nazwa wskazuje, pod maskę trafił tu silnik o pojemności 4.0 l z modeli Cayman GT4 i Boxster Spyder. Jego moc zmniejszono do 394 KM. Pikanterii dodaje połączenie napędu na tył z manualną skrzynią biegów, które jest maksymalnie angażujące dla kierowcy.

Porsche 718 Cayman GT4 i GT4 RS

W ofercie nie mogło zabraknąć wersji GT4, która ujrzała światło dzienne w 2019 r. Samochód ma większe boczne wloty powietrza i regulowany spojler, który generuje docisk na poziomie 150 kg. Moc silnika wynosi 420 KM. To pierwsze Porsche z systemem dezaktywacji cylindrów. Przednie zawieszenie i hamulce pochodzą w prostej linii z 911 GT3, a system aktywnego tłumienia, ABS i strategie systemu stabilizacji toru jazdy wzięto z 911 GT3 RS.

W wersji GT4 RS moc została zwiększona do 500 KM, a sprint do setki trwa zaledwie 3,4 s. Zmieniono tylny spojler. Nowy nie ma możliwości regulacji, ale za to zapewnia o 25 proc. większą siłę docisku niż ten z GT4. Na torze Nurburgring Nordschleife osiągnął czas o 23 s lepszy niż GT4.

Porsche Cayman z Japonii – spełnij marzenia z Sakura Motors!

Jeżeli marzysz o Porsche Cayman, to najlepiej kupić je w Japonii. Z Sakura Motors możesz liczyć na zadbane auto, które będzie miało niski przebieg potwierdzony certyfikatem eksportowym.

Wszystko zaczyna się od rozmowy, podczas której określisz swoje potrzeby i dowiesz się, jaki jest koszt sprowadzenia auta z Japonii.

Nasza oferta obejmuje:

  • wyszukanie samochodu i udział w licytacji;
  • transport auta z Japonii;
  • pomoc w opłatach i formalnościach;
  • pomoc w przygotowaniu do rejestracji auta w Polsce.