Porsche Boxster z Japonii
Porsche Boxster to samochód typu roadster, który ma napęd na tylną oś i silnik umieszczony na środku. Niska masa i sportowe osiągi sprawiają, że zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy. Pierwsza generacja już jest uważana za młodego klasyka. Na aukcjach w Japonii jest dużo aut z różnych lat produkcji tego modelu, dlatego warto poznać bliżej jego generacje.
Porsche Boxster - I generacja - 986
Pierwsza generacja modelu Boxster była produkowana od 1996 do 2004 r. Prace rozpoczęły się po tym, jak producent zobaczył, że sprzedaż modeli 928 i 964 nie idzie najlepiej. Samochód został zaprezentowany przed premierą 911 typoszeregu 996 i dzielił z nim maskę, światła, wnętrze i architekturę silnika. W pierwszym Porsche Boxster silnik miał szeroką gamę silników:
- 2.5 - 204 KM (1996-2002)
- 2.7 - 220 KM (1996-2002)
- 2.7 - 228 KM (2002-2004)
- 3.2 - 252 KM (Boxster S 1996-2002)
- 3.2 - 260 KM (Boxster S 2002-2004)
- 3.2 - 266 KM (Boxster S 2002-2004)
W 2002 r. auto przeszło lifting polegający na zmianie tylnego okna z plastikowego na szklane z elektrycznym podgrzewaniem, we wnętrzu pojawił się schowek na rękawiczki, a klosze przednich kierunkowskazów zmieniono na bezbarwne.
Porsche Boxster S Special Edition
Wyprodukowano go w liczbie 1953 sztuk i powstał dla uczczenia modelu 550 Spyder. Oprócz zmian w wyglądzie zamontowano felgi 18 cali z modelu Carrera, dystanse 5 mm, sportowy wydech z modelu S i sportowe zawieszenie z listy wyposażenia dodatkowego.
Porsche Boxster - II generacja - 987
Druga generacja Boxstera pojawiła się w 2004 r. i stała się bazą dla modelu Cayman. W przypadku Porsche Boxster dane techniczne były jednak nieco inne, ponieważ ze względu na brak dachu auto miało mniejszą sztywność. Rok później zadebiutował model Cayman, który jest oparty na tej samej platformie, ale ma sztywny dach.
Stylistycznie wzorowano się na modelu Carrera GT. Zmieniono przednie światła, powiększono boczne wloty powietrza i zamontowano większe koła o średnicy 19 cali. Zmiany pojawiły się też we wnętrzu, które zostało niemal w całości przeprojektowane. Porsche zapewniało, że 987 tylko w 20 proc. bazuje na 986.
W 2005 r. gama silników obejmowała 2.7 o mocy 240 KM i 3.2 o mocy 280 KM dla wersji S. W 2007 r. były to 2.7 o mocy 245 KM i 3.4 o mocy 295 KM.
W 2008 r. auto przeszło lifting. Zwiększono moc silników, do oferty dołączyła opcjonalna skrzynia dwusprzęgłowa (PDK), pojawiły się nowe światła z przodu i z tyłu, większe wloty powietrza i opcjonalnie można było zamówić ekran dotykowy z systemem Porsche Communication Management (PCM).
Po liftingu auto było oferowane z silnikiem 2.9 o mocy 252 KM, a w wersji S miało silnik 3.4 o mocy 306 KM.
Porsche Boxster RS660 Spyder
Ta specjalna wersja powstała w liczbie 1960 sztuk dla uczczenia zwycięstwa Porsche w wyścigu 12 Hours of Sebring. Moc silnika 2.9 zwiększono do 299 KM, a wyposażenie obejmowało m.in. koła SportDesign o średnicy 19 cali i system aktywnego zarządzania zawieszeniem.
Porsche Boxster S Porsche Design Edition 2
Samochód zaprezentowano w 2008 r. i wyprodukowano go w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy. Moc podniesiono do 299 KM za sprawą przelotowego układu wydechowego. Z zewnątrz auto wyróżnia malowanie w białym kolorze, z białymi felgami o średnicy 19 cali i dyskretne, szare pasy ozdobne.
Porsche Boxster i Boxster S Limited Edition
Kolejna limitowana edycja Boxstera była inspirowana 911 GT3 RS z 2007 r. Powstało po 250 egzemplarzy każdego z modeli. Każdy z nich pomalowano w kolorze pomarańczowym. Wyróżniały się pakietem stylistycznym, spojlerem z dwustopniową regulacją i sportowym układem wydechowym z chromowanymi końcówkami. We wnętrzu zamontowano m.in. kierownicę z 911 GT3.
Porsche Boxster - III generacja - 981
Sprzedaż trzeciej generacji Boxstera ruszyła latem 2012 r. Był to pierwszy Boxster z elektronicznym asystentem kierowania. Zegary zostały zastąpione kolorowym ekranem TFT 4,6". W ofercie były dwa silniki – 2.7 o mocy 260 KM i 3.4 o mocy 310 KM. Można było je zamówić z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przy okazji producent zapewniał, że Boxster 981 zużywa o 15 proc. mniej paliwa od swojego poprzednika.
Porsche Boxster GTS
Wariant GTS wprowadzono w 2014 r. Miał silnik 3.4 o mocy zwiększonej do 325 KM i przeprojektowane zderzaki.
Porsche Boxster Spyder
Samochód pokazano w 2015 r. Ma silnik 3.8 dzielony z modelami Cayman GT4 i 911 Carrera S. Jego moc wynosi 375 KM. Auto jest dostępne tylko z manualną skrzynią biegów. Drzwi i tylna klapa zostały wykonane z aluminium dla zmniejszenia masy pojazdu. Z wnętrza usunięto radio i klimatyzację. Te wszystkie zabiegi pozwoliły zgubić 30 kg. Hamulce pochodzą z modelu 911 Carrera S, a sportowe zawieszenie jest o 20 mm niższe od standardowego. Powstało tylko 2486 egzemplarzy tego wariantu Boxstera.
Porsche Boxster - IV generacja - 982
Produkcja IV gen. ruszyła w 2016 r. Wraz z nowym autem pojawiła się też nowa nazwa – Porsche 718 Boxster. Dużą nowością były czterocylindrowe, turbodoładowane silniki 2.0 i 2.5 o mocy 300 i 350 KM. Ten drugi jest zarezerwowany dla Boxstera S i GTS. Zamontowano w nim turbinę ze zmienną geometrią łopatek. Z kolei Boxster Spyder i Boxster GTS 4.0 mają silnik 4.0 o mocy 400 KM.
Porsche 718 Boxster T
Wersja T ma zawieszenie obniżone o 20 mm, pakiet Sport Chrono, mechanizm krótkiej zmiany biegów z Caymana GT4, koła z 911 Carrera S, kierownicę o zmniejszonej średnicy i dużo wyróżników stylistycznych.
Porsche 718 Boxster GTS i GTS 4.0
W wersji GTS moc silnika 2.5 została podniesiona do 360 KM. Wariant GTS 4.0 ma silnik o pojemności 4.0 l i maksymalnej mocy 394 KM. Ten sam silnik zastosowano w modelu Cayman GT4. Standardowo modele GTS i GTS 4.0 wychodzą z manualną skrzynią biegów, ale opcjonalnie można zamówić skrzynię PDK.
Porsche Boxster z Japonii – tylko z Sakura Motors
Jeżeli marzysz o Porsche z Japonii, to spełnij swoje marzenia z partnerem godnym zaufania. W Sakura Motors od lat sprowadzamy samochody z Japonii i dzięki naszemu doświadczeniu możesz mieć pewność, że znajdziemy idealny egzemplarz i bezpiecznie dostarczymy go pod wskazany adres.
Stawiamy na transparentność, więc już na pierwszym spotkaniu, po określeniu budżetu i potrzeb dowiesz się, jaki jest szacunkowy koszt sprowadzenia auta z Japonii.
W Sakura Motors zapewniamy m.in.:
- znalezienie samochodu i udział w licytacji;
- transport auta z Japonii pod wskazany adres;
- pomoc w formalnościach i opłatach celno-skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu do rejestracji auta w Polsce.