BMW M5 z Japonii
BMW M5 to jeden z najbardziej ikonicznych sedanów w historii motoryzacji. Jeżeli chcesz jeździć samochodem oryginalnym, który łączy walory praktyczne z właściwościami jezdnymi samochodu sportowego lub szukasz ciekawej lokaty kapitału, to warto wybrać właśnie BMW M5. Dane techniczne każdej generacji są imponujące, więc warto je poznać przed zakupem.
BMW M5 E28
Pierwsza generacja BMW M5 pojawiła się w 1984 r. i była szokiem dla motoryzacyjnego świata. Auto produkowano do 1988 r. Bazowało na zmienionym podwoziu modelu 535i i miało silnik z BMW E24 M635CSi. W momencie premiery był to najszybszy seryjnie produkowany sedan na świecie. Mógł pochwalić się mocą 282 KM. Wyprodukowano zaledwie 2241 sztuk BMW M5 E28, więc ten model może być dobrą lokatą kapitału. Warto wspomnieć, że oficjalnie auto nigdy nie trafiło do Japonii.
BMW M5 E34
Kolejne BMW M5 trafiło do sprzedaży w 1988 r. i produkowano je do 1995 r. Silnik początkowo miał moc 315 KM, ale w 1991 r. pod maskę trafił motor 3.8 o mocy 340 KM. Wraz z tą aktualizacją BMW zastosowało hydrauliczne zawieszenie EDC z trybami pracy P i S. Ten pierwszy służył do normalnej jazdy, a tryb S sprawdzał się np. na torze. Najrzadsza odmiana M5 E34 to wersja kombi, ponieważ spośród 12 254 wyprodukowanych egzemplarzy tej generacji, kombi stanowiły zaledwie 891 sztuk.
Wersje specjalne:
- Cecotto Edition – wyróżniają ją skórzana tapicerka Nappa i podgrzewane fotele przednie, powstało tylko 22 sztuk w kolorach Lagoon Green i Mauritius Blue.
- Winkelhock Edition – ma mniejszy zbiornik paliwa o pojemności 81 l, fotele Recaro, kierownicę M-Technic II z zamszową tapicerką. Usunięto tylne zagłówki, światła przeciwmgłowe i kilka innych elementów, żeby zmniejszyć masę. Wyprodukowano ją w liczbie 51 sztuk.
- 20 Jahre Motorsport Edition – powstała w liczbie 20 sztuk i tylko w kolorze Mugello Red. Ma m.in. czerwone pasy bezpieczeństwa z napisem BMW Motorsport, panele deski rozdzielczej z włókna węglowego i tapicerkę z Alcantary.
BMW M5 E39
W BMW M5 E39 po raz pierwszy pod maskę trafił silnik V8. Jednocześnie jest to jedna z najwyżej cenionych i najbardziej pożądanych generacji M5. Wolnossący motor 4.9 generował maksymalną moc 400 KM. To także pierwsze M5 z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu i aluminiowymi elementami przedniego zawieszenia. Producent rozważał wprowadzenie wersji kombi, ale ostatecznie powstał tylko prototyp, bo Niemcy nie znaleźli finansowego uzasadnienia dla M5 kombi. Nie pojawiła się też żadna wersja specjalna na bazie M5 E39.
BMW M5 E60
Z kolejną generacją BMW znów podniosło poprzeczkę. Tym razem pod maskę trafił silnik V10 z sekwencyjną skrzynią biegów, sterowaną łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Maksymalna moc wynosi 500 KM, ale w trybie P400 jest ograniczona do 400 KM. We wnętrzu zamontowano wyświetlacz head-up, nawigację oraz wentylowane i podgrzewane siedzenia. Samochód trafił do sprzedaży również w wersji kombi, ale ta nie cieszyła się zbyt dużym zainteresowaniem. Produkcja wyniosła łącznie 20 589 sztuk, z czego tylko 1025 to były M5 w wersji kombi.
BMW M5 F10
Nowa generacja M5 znów przyniosła znaczące zmiany pod maską. Producent powrócił do silnika V8, ale tym razem pojawiła się turbosprężarka. Pojemność silnika spadła do 4.4 l, ale moc wzrosła do 560 KM. Opcjonalnie można było zamówić pakiet zwiększający prędkość maksymalną do 305 km/h. W przeciwnym wypadku była ona elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W 2014 r. pojawił się pakiet Competition, który zwiększa moc do 575 KM i obniża zawieszenie o 10 mm. W 2015 r. moc pakietu zwiększono jeszcze do 600 KM.
Wersje specjalne:
- 30 Jahre BMW M5 – to rocznicowa edycja, limitowana do 300 sztuk. Ma pakiet Competition i kolor Frozen Dark Silver.
BMW M5 F90
BMW M5 F90 produkowano w latach 2017-2023. Miało silnik z modelu F10 o mocy 600 KM. Nowością było zastąpienie napędu na tylną oś przez napęd xDrive. W 2018 r. wprowadzono pakiet Competition z mocą 617 KM, sztywniejszym i obniżonym zawieszeniem oraz układem wydechowym z filtrem cząstek stałych.
Wersje specjalne:
- First Edition M5 – wyprodukowana w liczbie 400 sztuk, wyróżnia ją malowanie w kolorze Frozen Dark Red Metallic.
- 35 Jahre M5 – wyprodukowana w liczbie 350 sztuk, moc silnika podniesiono do 625 KM. Auto oferowano w kolorze Frozen Dark Grey II z palety BMW Individual.
- M5 CS – moc silnika podniesiono do 634 KM, a masę obniżono o 116 kg. Standardowe hamulce zastąpiono ceramicznymi. Przednie i tylne siedzenia są kubełkowe i mają na zagłówkach kontur toru Nurburgring Nordschleife.
BMW M5 z Japonii – dlaczego warto?
Samochody premium z Japonii mają niski przebieg, są w doskonałym stanie technicznym i w znakomitej większości mają kierownicę po lewej stronie. Nie inaczej jest z BMW M5, które warto sprowadzić właśnie z kraju kwitnącej wiśni.
BMW M5 z Japonii w ofercie Sakura Motors
Import BMW z Japonii najlepiej powierzyć pewnym i sprawdzonym pośrednikom, a do takich należy właśnie Sakura Motors. Nasze wieloletnie doświadczenie sprawia, że możemy zapewnić kompleksową obsługę, a także transparentność i bezpieczeństwo transakcji.
Oferta Sakura Motors obejmuje:
- wyszukanie i sprawdzenie samochodu;
- udział w licytacji;
- transport auta z Japonii;
- pomoc w formalnościach i opłatach celno-skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Zadzwoń lub napisz, opowiedz nam o swoich marzeniach, a my dołożymy wszelkich starań, żeby je spełnić. Nasze doświadczenie sprawia, że już przy pierwszej rozmowie możemy przedstawić ci przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii.