Porsche 911 z Japonii
Niezależnie od generacji, Porsche 911 od momentu swojego powstania cieszy się niesłabnącą popularnością. W przypadku dobrze utrzymanego lub odrestaurowanego egzemplarza może nie tylko dawać radość z jazdy, ale również stanowić doskonałą lokatę kapitału. Porsche 911 z Japonii w znakomitej większości mają kierownicę po lewej stronie i są w idealnym stanie blacharskim oraz technicznym. Jeżeli interesuje cię Porsche z Japonii, to 911 jest strzałem w dziesiątkę. Zaraz dowiesz się najważniejszych rzeczy o Porsche 911 - ile ma koni, jakie są wersje i edycje specjalne oraz jakie wprowadzano innowacje.
Porsche 911 - I gen. - typ 901
Pierwsze Porsche 911 miało oznaczenie 901, ale prawa do tego znaku towarowego posiadał Peugeot, dlatego Niemcy zdecydowali się właśnie na 911. Zanim to się stało, zdążyli sprzedać 82 sztuk z oznaczeniem 901. W pierwszej generacji Porsche 911 silnik miał 6 cylindrów w układzie boxer, pojemność 1991 cm3 i maksymalną moc 130 KM. Współpracował z cztero- lub pięciobiegową skrzynią.
Warianty i wersje
912 – to samochód z nadwoziem Porsche 911, ale z silnikiem B4 z modelu 356.
911S – wprowadzony do produkcji w 1966 r., moc silnika podniesiono do 160 KM.
911 Targa – ta wersja nadwozia została wprowadzona już w 1967 r.
911T – wariant wprowadzony do produkcji w 1967 r. z silnikiem o mocy 110 KM.
911L – w 1967 r. wersja z silnikiem o mocy 130 KM zmieniła nazwę na 911L.
911R – wyścigowy model, limitowany do 20 szt., z silnikiem o mocy 210 KM.
911 Carrera RS – Porsche 911 Carrera RS miało wyścigowe technologie i homologację drogową. Montowano tu dwa silniki – 2.7 o mocy 210 KM oraz 3.0 o mocy 230 KM.
911 SC – skrót SC pochodzi od Super Carrera. Auto pokazano w 1977 r. Napędza je silnik o pojemności 3.0 l i mocy 180 KM.
Lifting i zmiany
W 1969 r. wprowadzono wariant B. Rozstaw osi zwiększono do 2268 mm i przesunięto tylną oś. W modelach 911S i 911E pojawił się wtrysk paliwa. Dodano wersję Sportomatic z czterobiegowym automatem. W 1972 r. pod maskę trafił nowy silnik o pojemności 2341 cm3. W Porsche 911 dane techniczne pozostały z grubsza bez zmian, ale w 911T na rynki azjatyckie i USA producent musiał zastosować wtrysk, podczas gdy w Europie miało gaźnik.
Porsche 911 - II gen. - seria G
Druga generacja Porsche 911 była najdłużej produkowaną w historii, bo oferowano ją od 1973 do 1989 r. W tym Porsche 911 wymiary zostały zwiększone dla zapewnienia lepszego komfortu podróżowania i tak oto całkowita długość auta wynosi 4291 mm dla każdej z wersji nadwoziowych. Pojawiły się też nowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, a także automatyczne pasy bezpieczeństwa.
Podstawowym silnikiem stał się motor 2.7 z modelu Carrera RS. W zależności od wersji generował moc od 150 KM wzwyż. W 1974 r. pojawiło się Porsche 911 Turbo, które ma oznaczenie 930 i charakterystyczny spojler ochrzczony mianem kaczego ogona (ducktail). Łącznie zbudowano prawie 200 tys. egzemplarzy serii G.
Warianty i wersje
911 Carrera 2.7 – model ten był konstrukcyjnie zbliżony do Carrera RS 2.7 poprzedniej generacji. Oferowano go w nadwoziach coupe i Targa. Silnik miał moc 210 KM. Z ciekawostek warto wspomnieć, że powstało nawet 30 egzemplarzy na zamówienie belgijskiej policji.
911S – choć pojemność silnika wzrosła do 2.7 l, to moc obniżono z 190 do 175 KM.
912E – wariant oferowany tylko w USA. Łączył nadwozie pierwszej generacji z silnikiem 2.0 z modelu 914.
911 Carrera 3.0 – choć zastosowano tu silnik 3.0, to jego moc wynosiła 200 KM. Auto produkowano w latach 1976-1977, w nadwoziu coupe i Targa.
911 Turbo (930) – to pierwsze Porsche 911 z turbodoładowanym silnikiem. Początkowo pojemność wynosiła 3.0 l, a moc – 260 KM. Z czasem wartości te wzrosły do 3.3 l i 300 KM w roku modelowym 1978.
911 SC – w 1978 r. 911 SC stało się bazową wersją 911. Zamontowano w nim silnik 3.0 l o mocy 180 KM. W 1980 r. moc wzrosła do 188 KM, a w końcowych latach produkcji wynosiła 204 KM.
911 Cabriolet – koncept pokazano w 1981 r., a wersja produkcyjna pojawiła się pod koniec 1982 r. Auto było znacznie droższe od wariantu Targa, ale to nie odstraszyło klientów. W pierwszym roku produkcji sprzedano ponad 4 tys. egzemplarzy.
911 3.2 Carrera – samochód zadebiutował w 1983 r. i miał niemal całkowicie nowy silnik o mocy 231 KM. W 1987 r. zaczęto go łączyć ze skrzynią Getrag G50.
Porsche 911 - III gen. - 964
Trzecia generacja zadebiutowała w 1989 r. i była produkowana tylko przez 4 lata. Zastosowano w niej technologie z modelu 959. Po raz pierwszy zastosowano układ ABS i elektryczne wspomaganie kierownicy. W 1990 r. wprowadzono skrzynię biegów Tiptronic, którą oferowano z wariantem Carrera 2. Na całym świecie sprzedano ponad 62 tys. egzemplarzy 964 w różnych wersjach nadwozia. Największą popularnością cieszyła się Carrera 2 w nadwoziu coupe.
Warianty i wersje
911 Carrera 2 i 911 Carrera 4 – to bazowy model z silnikiem o pojemności 3.6 l i mocy 250 KM. W zależności od cyfry zastosowanej w nazwie, miał napęd na tylną oś lub na wszystkie koła. Oprócz wersji coupe były też Targa i Cabrio.
911 Turbo – wersja Turbo trafiła do salonów w 1990 r. Najmocniejszym wariantem z silnikiem 3.3 było Porsche 911 Turbo S o mocy 355 KM. Później pojawił się silnik 3.6 l o mocy 360 KM.
911 Carrera RS i RS 3.8 – 911 Carrera RS zadebiutowała w 1992 r. jako limitowana edycja, a rok później dołączyła do niej Carrera RS 3.8 z silnikiem o mocy 300 KM, nadwoziem w stylu 911 Turbo i elektryczną regulacją tylnego spojlera.
911 Speedster – pierwsza wersja zadebiutowała w 1989 r. i bazowała na 911 Turbo serii G, wyprodukowano ok. 800 egzemplarzy. Druga pojawiła się w 1994 r. i bazowała na 911 Carrera 2. Wygląd nawiązywał do klasycznych 356. Wyprodukowano zaledwie 936 szt., a aż 427 sprzedano w USA.
Porsche 911 - IV gen. - 993
Porsche 911 typoszeregu 993 było ostatnim, w którym silnik miał chłodzenie powietrzem. Produkowano je od 1994 do 1998 r. Samochód zaprojektowano prawie od podstaw i tylko 20 proc. części i rozwiązań przeniesiono z 964. Nowościami były tylne zawieszenie wielowahaczowe, manualna sześciobiegowa skrzynia oraz nawiercane tarcze hamulcowe.
Warianty i wersje
911 Carrera – samochód oferowano w wersjach z napędem na tylną oś lub cztery koła, w nadwoziach coupe i Cabriolet. Wersja tylnonapędowa miała po prostu oznaczenie Carrera. Dach w kabriolecie był składany elektrycznie. W Carrera 4 napęd przeprojektowano pod kątem lepszego radzenia sobie w trudnych warunkach atmosferycznych.
911 Targa – w IV generacji zmieniono konstrukcję dachu i sposób jego chowania. Teraz szklane panele miały specjalne mocowania pod tylną szybą.
911 Turbo i 911 Turbo S – wersja Turbo otrzymała nowy silnik 3.6 doładowany przez 2 sprężarki. Maksymalna moc wynosiła 408 KM. Po raz pierwszy w modelu Turbo zastosowano napęd na cztery koła. Pochodził on w prostej linii z 959. 911 Turbo S produkowano tylko w 1997 i 1998 r. Moc silnika wynosiła 450 KM.
911 Carrera S i Carrera 4S – wersja S modelu Carrera miała nadwozie z wariantu Turbo i obniżone zawieszenie.
911 Carrera RS – Carrera RS została wyposażona w wolnossący silnik 3.8 o mocy 300 KM i sześciobiegową skrzynię z short shifterem. Usunięto m.in. tylną kanapę, spryskiwacze reflektorów i inne elementy wyposażenia. Auto wyróżniało się osiągami, konstrukcją i wyglądem.
911 GT2 – auto powstało, żeby spełnić wymagania homologacyjne serii FIA GT2. Był tu silnik z 911 Turbo o mocy podniesionej do 430 KM, a później do 450 KM oraz napęd na tył. Z wnętrza usunięto elementy wyposażenia związane z komfortem. Nadwozie wykonano z lekkich materiałów i w taki sposób, żeby łatwo wymienić poszczególne elementy.
Porsche 911 - V gen. - 996
W 1998 r. zadebiutowała pierwsza w historii generacja modelu 911, która miała silniki chłodzone cieczą. Już w bazowym wariancie klienci zyskali więcej mocy, ale pomimo tego krytykowano nowy wygląd reflektorów, które zostały wypłaszczone i zintegrowane z kierunkowskazami. Samochód produkowano do 2005 r. W 2002 r. auto przeszło lifting. Zmieniły się m.in. reflektory w wersji Carrera.
Warianty i wersje
911 Carrera i Carrera 4 – obie wersje debiutowały z silnikiem 3.4 o mocy 300 KM, a w 2002 r. pojawił się silnik 3.6 o mocy 320 KM.
911 Carrera 4S – produkowana od 2002 r., dzieli wygląd nadwozia, hamulce i zawieszenie z wariantem Turbo.
911 Targa – bazowała na 911 Carrera i zachowano mechanizm chowania szklanych paneli dachu pod tylną szybę.
911 Turbo – wersja Turbo była dostępna w wariantach coupe i Cabriolet. Silnik miał moc od 420 KM w wersji bazowej do 450 KM z pakietem X50. Wersja coupe zadebiutowała w 1999 r., a Cabriolet dołączył do oferty dopiero w 2005 r.
911 GT3 i 911 GT3 RS – Porsche 911 GT3 i Porsche 911 GT3 RS bazowały na modelu Carrera, ale były od niego lżejsze, miały regulowane zawieszenie i lepsze hamulce. W pierwszej generacji moc silnika wynosiła 360 KM, a później wzrosła do 381 KM.
911 GT2 – wariant GT2 był lekki, miał rozbudowany pakiet aerodynamiki, silnik pochodził z 911 Turbo, ale miał większe sprężarki i intercoolery, dzięki czemu moc wzrosła do 484 KM.
Porsche 911 - VI gen. - 997
Produkowana w latach 2004-2013 VI generacja była ewolucją 996. Zrezygnowano z kontrowersyjnych reflektorów i wprowadzono zmiany we wnętrzu auta. W 2009 r. wprowadzono zmiany w zawieszeniu, silniku, przeprojektowano przedni zderzak, a skrzynia biegów Tiptronic S została zastąpiona przez skrzynię PDK.
Warianty i wersje
911 Carrera – w bazowych modelach Carrera, Cabriolet i Targa montowano silnik 3.6 o mocy 325 KM, a w wersjach S był silnik 3.8 o mocy 360 KM. Po liftingu wartości te wzrosły kolejno do 345 i 385 KM. W 997.2 zaprezentowano wariant GTS, który był pozycjonowany pomiędzy wersją bazową i GT3.
911 GT3 i 911 GT3 RS – w 997.1 sprzedawano tylko wariant GT3 o mocy 415 KM, a w 997.2 podniesiono ją do 435 KM, dzięki zastosowaniu nowego silnika 3.8. Wersja RS była lżejsza i pozbawiona wielu elementów wyposażenia. W katalogu dodatków oferowano m.in. klatkę bezpieczeństwa i fotele z włókna węglowego. W 997.2 można było również dokupić akumulator litowo-jonowy.
911 GT2 – w momencie premiery w 2007 r. było to najmocniejsze 911 z homologacją drogową. Silnik 3.6 był doładowany sprężarkami ze zmienną geometrią łopatek, a jego moc wynosiła 530 KM. Zastosowano tu m.in. system wspomagania startu - Launch Control. W 2010 r. do oferty dołączył wariant GT2 RS o mocy 620 KM.
911 Turbo – modele Turbo i Turbo Cabriolet miały silnik inspirowany 911 GT1. Maksymalna moc wynosiła 480 KM. W 997.2 zastosowano nowy silnik 3.8 o mocy 500 KM. Był o 10 kg lżejszy od poprzednika. W wersji Turbo S moc podniesiono jeszcze o dodatkowe 30 KM.
911 Speedster – limitowana edycja z 2011 r. opuściła fabrykę w liczbie 356 sztuk, co oczywiście nawiązywało do modelu 356. Silnik pochodził z modelu Carrera GTS i miał moc 408 KM.
Porsche 911 - VII gen. - 991
Kolejna generacja, produkowana w latach 2011-2019, była o 70 mm dłuższa od poprzedniej, a rozstaw osi zwiększono aż o 100 mm. Na rok modelowy 2016 auto przeszło lifting polegający na przeprojektowaniu zderzaków i reflektorów. W ofercie pojawił się też nowy silnik 3.0 twin-turbo, który trafił także do wariantów Carrera.
Warianty i wersje
911 Carrera – linia Carrera debiutowała z silnikiem 3.4 o mocy 350 KM, a w wersji S otrzymała silnik 3.8 o mocy 400 KM. Wariant GTS miał moc 430 KM, obniżone zawieszenie, sportowy układ wydechowy i wiele innych dodatków. W 991.2 silnik zmieniono na 3.0 twin-turbo, który generował moc kolejno 370, 420 i 450 KM. W latach 2017-2019 produkowano 911 Carrera T, które charakteryzowało się obniżoną masą i sportowym zawieszeniem, a w standardzie miało sportowy układ wydechowy oraz pakiet Sport Chrono.
911 Targa – wersja Targa została wprowadzona dopiero w 2015 r. Dostępne warianty to 4, 4S i 4 GTS. Wersje silnikowe były analogiczne do tych z linii Carrera.
911 Turbo – w pierwszym wypuście zastosowano silnik 3.8 o mocy 520 KM dla bazowej wersji i 560 KM dla wersji S. W 991.2 podniesiono ją odpowiednio do 540 i 580 KM. Najważniejsze cechy to napęd na cztery koła, 7-biegowa skrzynia PDK, adaptacyjna aerodynamika i tylna oś skrętna.
911 GT3 i GT3 RS – wersja GT3 pojawiła się w 2013 r., a GT3 RS - w 2015 r. W GT3 zastosowano tylną oś skrętną i automatyczną skrzynię biegów. W GT3 RS zmodyfikowano aerodynamikę, zastosowano lżejsze materiały, a pod maskę trafił silnik 4.0 o mocy 500 KM ze skrzynią PDK. W 2017 r. do oferty dołączył wariant GT3 Touring, który można poznać po braku tylnego skrzydła.
911 R – wersja limitowana do 991 egzemplarzy, produkowana w 2016 r. Jest aż o 50 kg lżejsza od GT3 RS i ma 6-biegową skrzynię manualną.
911 GT2 RS – to najmocniejsze Porsche 911 w historii. Ma silnik o mocy 700 KM i w 2017 r. zostało najszybszym Porsche z homologacją drogową na torze Nurburgring.
911 Speedster – to połączenie nadwozia z 911 Carrera Cabriolet i podwozia z 911 GT3. Wyprodukowano ponad 1,9 tys. egzemplarzy tego modelu, który był pożegnaniem z 991.
Porsche 911 - VIII gen. - 992
Najnowsza generacja Porsche 911 została zaprezentowana w 2018 r. Jest szersza od poprzedniej, ma większe koła i aluminiowe panele nadwozia. Wyglądem ma nawiązywać do pierwszej generacji 911. We wnętrzu pojawiły się cyfrowe wyświetlacze zamiast zegarów. W wersji europejskiej silniki wyposażono w filtr cząstek stałych. Na rok modelowy 2025 do oferty wprowadzono napędy hybrydowe.
Warianty i wersje
911 Carrera – w 2018 r. przedstawiono wersje 4 i 4S, a S i 4S Cabriolet dołączyły rok później. Warianty GTS zaprezentowano w 2021 r. We wszystkich oferowano silnik 3.0 twin-turbo o mocy do 480 KM w GTS. W przypadku napędu hybrydowego zastosowano silnik benzynowy 3.6 turbo, a łączna moc wynosi 541 KM.
911 Targa – wariant Targa zadebiutował w 2020 r. Miał silnik 3.0 twin-turbo o mocy odpowiednio 385 KM dla Targa 4 i 450 KM dla Targa 4S. W 2025 r. napęd zmieniono na hybrydowy. Podstawowe wyposażenie wersji Targa obejmuje m.in. aktywne zawieszenie.
911 Turbo – w marcu 2020 r. Porsche pokazało 911 Turbo S z silnikiem 3.7 o mocy 650 KM. Nowością było umieszczenie filtrów powietrza w tylnych błotnikach. Na liście wyposażenia dodatkowego umieszczono aktywne zawieszenie, tylną oś skrętną i ceramiczne hamulce. W lipcu pokazano 911 Turbo z mocą zmniejszoną do 581 KM.
911 GT3 i GT3 RS – model 911 GT3 zadebiutował od razu w trzech wersjach, w tym GT3 Touring. Ma wolnossący silnik 4.0 o mocy 510 KM.
911 S/T – Porsche 911 ST uchodzi za najbardziej surowe z tej generacji. Ma wolnossący silnik 4.0 o mocy 525 KM. Samochód powstał na 60. urodziny modelu 911 i wyprodukowano tylko 1963 szt.
911 Dakar – to kolejna ciekawa i limitowana wersja 911. Wyprodukowano tylko 2,5 tys. szt. tego modelu. Ma silnik 3.0 o mocy 480 KM. Zawieszenie jest o 50 mm wyższe względem 911 Carrera i można je jeszcze podwyższyć o dodatkowe 30 mm.
Porsche 911 z Japonii – dlaczego warto?
Porsche 911 oferowane przez japońskie domy aukcyjne przeważnie występują w bogatych wersjach, z niskim przebiegiem i w idealnym stanie. Właśnie dlatego klienci z Europy sięgają po egzemplarze z kraju kwitnącej wiśni. W znakomitej większości samochody mają kierownicę po lewej stronie, co ułatwia przystosowanie ich do rejestracji w Polsce.
Porsche 911 z Japonii – tylko z Sakura Motors
Import samochodu klasy premium może być bezpieczny i komfortowy pod warunkiem, że masz sprawdzonego partnera, a do takich należy Sakura Motors. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu sprowadzimy dla ciebie Porsche 911 z Japonii, z którego będziesz zadowolony. Wystarczy, że umówisz się na spotkanie i opowiesz nam o swoich oczekiwaniach. Już na początku poznasz przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii.
Nasza oferta obejmuje:
- wyszukanie samochodu;
- udział w licytacji;
- transport auta z Japonii;
- pomoc w formalnościach i opłatach celno-skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.