Auta JDM
JDM to skrót, który elektryzuje fanów motoryzacji na całym świecie. Samochody JDM to auta wyprodukowane specjalnie z myślą o rynku japońskim. W wielu przypadkach mowa o modelach, które nigdy nie trafiły do Europy lub były w niej sprzedawane przez krótki czas. Jeżeli jesteś świadomym pasjonatem motoryzacji i interesują cię oryginalne auta z Japonii, Sakura Motors może dla ciebie sprowadzić właśnie takie auto. Dowiedz się więcej o JDM. Co to za skrót? Na jakie samochody warto zwrócić uwagę? Niektóre z nich to pewniaki w kwestii bycia lokatą kapitału!
JDM - samochody (nie) tylko dla Japończyków
Skrót JDM stał się szerzej znany dzięki pasjonatom tuningu, którzy często szczycili się tym, że ich auto jest w specyfikacji JDM lub posiada elementy JDM. Dlatego osoby z zewnątrz mogą myśleć, że to rodzaj mistycznego kultu. Tymczasem JDM to skrót od Japanese Domestic Market. Są to więc samochody w wersjach przeznaczonych do sprzedaży w salonach w Japonii i przystosowane do spełniania wymogów japońskich norm emisji spalin i norm bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do większości aut sprowadzanych z Japonii mają oczywiście kierownicę po prawej stronie.
Auta JDM - co warto kupić?
Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jaki samochód JDM mielibyśmy dla ciebie sprowadzić w Sakura Motors, to przygotowaliśmy kilka propozycji, które są warte rozważenia. Chcieliśmy, żeby były to samochody, które jednocześnie dają radość z jazdy i przy okazji będą też dobrą lokatą kapitału.
Toyota Supra MK IV
Toyota Supra IV generacji stała się popularna za sprawą serii filmów „Szybcy i Wściekli”. Samochód produkowano w latach 1993-2002 i przez krótki czas sprzedawano też w Europie. Toyota JDM ma silnik 2JZ-GTE 3.0 Twin-Turbo o mocy 280 KM w wersji JDM. To motor o dużym potencjale do podnoszenia mocy. Oferowano go z 6-biegowym manualem lub 4-biegowym automatem. W wersji japońskiej auto ma sztywniej zestrojone zawieszenie. Najbardziej cenione są egzemplarze utrzymane w stanie oryginalnym.
Honda NSX NA1
Honda NSX to pierwszy japoński supersamochód. W pracach nad autem uczestniczył nieodżałowany Ayrton Senna. W aucie montowano silniki 3.0 V6 o mocy 270 KM i 3.2 V6 o mocy 290 KM. Wersje JDM różnią się wyposażeniem i akcentami stylistycznymi. Początkowo auto miało charakterystyczne chowane reflektory, a później otrzymało klasyczne lampy. Jeżeli chcesz wersję z wysuwanymi lampami, to musisz szukać egzemplarzy sprzed roku 2001. Każdy egzemplarz był składany ręcznie przez 12 pracowników.
Mitsubishi Lancer EVO VI
Szósta generacja Lancera EVO obrosła legendą i jest poszukiwana przez kolekcjonerów. Wielu uważa ją za najlepszą drogową wersję samochodu rajdowego, jaką kiedykolwiek zbudowano. Ciekawostką jest fakt, że wersja rajdowa była zbudowana przez... europejski oddział Ralliart. W 1999 r. Tommi Makinen zdobył nim tytuł mistrza WRC. Wcześniej wywalczył go z Lancerem EVO III, IV i V. Auto ma silnik 2.0 Turbo o mocy 280 KM, napęd na 4 koła z aktywnym dyferencjałem i 5-biegową skrzynię. Najbardziej poszukiwana jest wersja Tommi Makinen Edition, którą wyprodukowano w liczbie 2,5 tys. sztuk. Jej ceny w Europie przekraczają 100 tys. euro.
Mazda RX-7 FD3S
Mazda RX-7 była jednym z najciekawszych samochodów sportowych z Japonii. Producent konsekwentnie umieszczał pod maską silnik Wankla - czyli z obrotowym tłokiem. Pozwalał wycisnąć dużą moc z niewielkiej pojemności. Mazda RX-7 FD3S to ostatnia generacja tego modelu i chyba jedno z najpiękniejszych aut, jakie zaprojektowano w Japonii. Ma silnik 13B-REW 1.3 Twin-Turbo o mocy od 255 do 280 KM przy masie zaledwie ok. 1,3 tony. Samochód produkowano w latach 1991-2002. W Japonii auto uchodziło za ekskluzywne, a jego właściciele musieli płacić dodatkowy podatek za zbyt dużą szerokość. Ta wynosi 1760 mm. Auto oferowano w Europie i USA. Na naszym kontynencie sprzedano zaledwie 1152 sztuk.
Suzuki Cappuccino
Suzuki Cappuccino to roadster w formie kei cara, którego produkowano w latach 1991-1997. Pod maską ma silnik o pojemności 657 cm3, doładowany turbosprężarką. Jego moc to zaledwie 64 KM, ale przy masie auta na poziomie 725 kg to całkiem dobry wynik. Wisienką na szczycie tortu jest napęd na tylną oś. Auto oferowano w Europie, ale sprzedano tylko 1,2 tys. sztuk i było o 15 kg cięższe ze względu na dodatkowe wyposażenie w postaci klimatyzacji i radia. W Japonii te dodatki były opcjonalne. Wersja JDM uchodzi za bardziej surową i sportową.
Nissan 300ZX Z32
Nissan 300ZX typoszeregu Z32 to jeden z wielu kultowych modeli produkowanych przez markę Nissan. Choć kojarzy nam się ona głównie ze Skyline GT-R34, a w środowisku drifterów dużą popularnością cieszy się modele 200SX i 180SX, to 300ZX jest luksusowym gran turismo o sportowym zacięciu. Auto ma charakterystyczne kształty reflektorów oraz tylnego pasa świetlnego. Choć dach typu targa był opcjonalny, to właśnie ta wersja jest najczęściej spotykana. Pod maską jest silnik VG30DETT 3.0 V6 Twin-Turbo. Na rynek japoński miał moc 280 KM. Na początku XXI w. jeszcze można było kupić tanie egzemplarze modelu 300ZX, ale obecnie jest on już wysoko ceniony przez kolekcjonerów. Auto sprzedawano także w Europie i USA.
Mitsubishi 3000GT
Skoro mówimy o Nissanie 300ZX, to nie można pominąć jego konkurenta - Mitsubishi 3000GT, które w USA sprzedawano jako Mitsubishi GTO lub Dodge Stealth. Auto oferowano w kilku wariantach silnikowych, a najmocniejszy z nich to 3.0 V6 Twin Turbo o mocy ok. 300 KM. Były też wersje 3.0 V6 bez doładowania. Wersje JDM mają nieco węższe nadwozie, dzięki czemu właściciele mogli uniknąć płacenia wysokich podatków. W aucie jest wiele ciekawych rozwiązań, takich jak aktywna aerodynamika, aktywny układ wydechowy i regulowane zawieszenie.
Honda Integra Type-R DC2
Kolejna Honda w naszym przeglądzie to kultowa Integra Type-R. Auto produkowano w latach 1995-2000 i obecnie oryginalne, dobrze utrzymane egzemplarze tylko zyskują na wartości. Pod maskę trafił wolnossący silnik 1.8 DOHC VTEC o mocy 179 KM dla wersji JDM. Auto ma napęd na przód z dyferencjałem LSD, jest pozbawione wygłuszeń i zamontowano w nim lekkie szyby. Dzięki temu masa wynosi ok. 1100 kg. W 1998 r. wprowadzono większe tarcze hamulcowe i sztywniejsze zawieszenie. Japońskie egzemplarze są pozbawione układu ABS, dopiero od 1998 r. oferowano go jako element wyposażenia dodatkowego.
Auta JDM - dlaczego warto?
Samochody JDM to sposób na posiadanie wyjątkowego auta z Japonii, a często także lokata kapitału. Jeżeli chcesz się wyróżnić i szukasz np. weekendowej zabawki, to trudno o lepszy pomysł niż kultowe, sportowe auto w specyfikacji JDM. W przypadku niektórych modeli poszukiwania mogą wymagać od ciebie odrobiny cierpliwości, ale dla nas nie ma rzeczy niemożliwych!
Auta JDM - tylko z Sakura Motors!
Specyfika działania japońskich domów aukcyjnych sprawia, że zakup i transport auta z Japonii są możliwe jedynie z pomocą licencjonowanego pośrednika, który profesjonalnie importuje samochody używane z Japonii. Takim pośrednikiem jest Sakura Motors. Z nami sprowadzisz swoje wymarzone auto JDM.
We współpracy stawiamy na bezpieczeństwo i transparentność. Dlatego udostępniamy na naszej stronie m.in. umowę pośrednictwa, z którą możesz się zapoznać, zanim się do nas odezwiesz. Na pierwszym spotkaniu poznasz też przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii, który wyliczymy na podstawie twoich oczekiwań.
Usługi Sakura Motors obejmują:
- wyszukanie samochodu, weryfikację jego stanu i udział w licytacji;
- transport auta do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport z europejskiego portu do Polski;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji w Polsce.
Sakura Motors to lata doświadczenia i setki samochodów sprowadzonych z Japonii. Jeżeli marzysz o jednym z wymienionych wyżej aut lub innym, koniecznie się z nami skontaktuj i porozmawiajmy o tym, jak możemy sprawić, że marzenia staną się rzeczywistością!
W ofercie mamy też auta klasyczne z Japonii, a także Porsche, BMW i Mercedesy z Japonii.