BMW Alpina z Japonii
Luksusowe samochody z Japonii cieszą się ogromną popularnością, nie inaczej jest z autami marki Alpina. Niskie przebiegi, doskonały stan techniczny i kierownica po lewej stronie to tylko niektóre z zalet sprowadzenia takiego samochodu z Japonii. Jeżeli szukasz wymarzonego Alpina BMW z Japonii, najpierw warto zapoznać się z samą marką i najbardziej rozpoznawalnymi modelami.
Czym jest marka Alpina?
Alpina, a właściwie Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG to marka założona w 1965 r., która od samego początku jest związana z marką BMW. Jej pierwszym produktem był tuningowy gaźnik do BMW 1500. Na początku swojej działalności i w latach 70. Alpina zajmowała się przerabianiem gaźników, głowic i wałków rozrządu w silnikach BMW. W 1983 r. markę wpisano na listę producentów samochodów. W 2022 r. BMW poinformowało o przejęciu Alpiny, a rok później zmarł jej założyciel – Burkard Bovensiepen.
Czym się różni Alpina od BMW?
Marka Alpina buduje swoje samochody na bazie BMW i BMW M. Różnice nie ograniczają się tylko do wyglądu. Pierwsza kwestia to poprawa parametrów silnika. W zależności od modelu producent podnosi osiągi poprzez dodanie sprężarki mechanicznej lub zastosowanie dwóch turbosprężarek. To sprawia, że już w niskim zakresie obrotów kierowca ma do dyspozycji dużo momentu obrotowego. Dzięki temu nie musi utrzymywać silnika na wysokich obrotach, żeby dynamicznie jechać.. Drugi punkt to zawieszenie, które jest wygodniejsze niż w BMW. To wszystko sprawia, że samochody Alpina bardziej nadają się do codziennego użytku i komfortowego podróżowania. Potwierdzają to opinie użytkowników, które można znaleźć w sieci. Jeżeli poszukujesz auta, które będzie dynamiczne, wygodne i wyjątkowe, to Alpina BMW jest dla ciebie!
BMW Alpina - najważniejsze modele
Marka Alpina Automobiles stosuje własne nazewnictwo modeli. Początkowo może się wydawać skomplikowane, ale po prostu odnosi się do gamy modelowej BMW. Różnice pojawiają się w klasykach, ponieważ np. Alpina C1 i C2 to zmodyfikowane BMW serii 3 E21 i E30.
Alpina B3 Bi-Turbo
Pierwsza Alpina B3 Bi-Turbo bazowała na BMW serii 3 F30 i zadebiutowała w 2013 r. Bazą jest model 335i. Silnik 3.0 ma dwie turbosprężarki, co pozwala generować moc 409 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 600 Nm. W 2017 r. moc silnika podniesiono do 441 KM. Z kolei Alpina B3 Bi-Turbo na bazie serii 3 G20 korzysta z silnika S58 3.0, który po dodaniu dwóch sprężarek generuje moc 462 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm. To o 150 Nm więcej niż w BMW M3 i o 50 Nm więcej niż w BMW M3 Competition. Auto jest dostępne w wersji sedan i kombi.
Alpina B5 Bi-Turbo
Alpina B5 Bi-Turbo została zaprezentowana w 2017 r. i również jest dostępna w wersjach sedan i kombi. Korzysta z silnika 4.4 V8, który ma moc podniesioną do 599 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm. Oprócz dwóch turbosprężarek silnik Alpiny B5 zyskał wzmocnione tłoki. W najnowszej wersji silnik generuje moc 621 KM, a maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian. Auto rozpędza się do 330 km/h. Jest dostępne w wersji sedan i kombi, tylko z napędem xDrive. Na pokładzie jest też adaptacyjne zawieszenie, które poprawia komfort jazdy.
Alpina B7
Jak sama nazwa wskazuje, Alpina B7 bazuje na BMW serii 7. Pierwsza generacja pojawiła się w 2004 r. i bazowała na niesławnym E65 i E66, a więc można było ją kupić w wersji standardowej i long – z dłuższym rozstawem osi. Pod maskę wsadzono silnik 4.4 V8, ale doładowano go kompresorem. Efekty to maksymalna moc 500 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm. W modelu bazującym na BMW serii 7 F01/F02 moc podniesiono o zaledwie 7 KM, a 6-biegowa skrzynia ZF została zastąpiona przez 8-biegową. W najnowszej odsłonie na bazie generacji G12 maksymalna moc wynosi 608 KM, a maksymalny moment obrotowy – 800 Nm. Producent zastąpił kompresor dwoma turbosprężarkami. Nie ma też wersji long.
Alpina XB7
Alpina XB7 bazuje na BMW X7, więc jest dynamicznym i luksusowym SUV-em. Wykorzystano silnik 4.4 V8, który jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. Efekty to maksymalna moc 621 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Auto rozpędza się do 290 km/h i osiąga setkę w 4,2 s. Ma adaptacyjne zawieszenie z funkcją dostosowania wysokości do warunków jazdy. Można je też obniżyć o 40 mm.
BMW Alpina z Japonii – czy warto?
Japończycy kochają luksusowe samochody i doskonale o nie dbają, więc zakup BMW Alpina z kraju kwitnącej wiśni to prosta i bezpieczna droga do posiadania wyjątkowego samochodu. Może się on również okazać doskonałą lokatą kapitału.
BMW Alpina z Japonii – tylko z Sakura Motors
Jeżeli szukasz pewnego auta z Japonii, Sakura Motors pomoże ci je znaleźć. Specjaliści służą fachową wiedzą już od pierwszego spotkania, na którym określisz swoje preferencje i poznasz przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii. Zaufały nam już setki klientów, więc dołącz do tego szczęśliwego grona ze swoim BMW Alpina!
Oferta Sakura Motors obejmuje:
- pomoc w znalezieniu i zakupie samochodu;
- transport auta z Japonii;
- pomoc w formalnościach, opłatach celnych i skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce i poruszania się po europejskich drogach.
Nie czekaj, skontaktuj się z nami już teraz i powiedz nam, jak możemy spełnić twoje marzenia o wyjątkowym i luksusowym BMW Alpina!