Japońskie auta sportowe z 90 lat
Japońskie samochody z lat 90. urosły do rangi kultowych i pomimo upływu lat wciąż są pożądane przez fanów motoryzacji na całym świecie. Z czego wynika ich fenomen? Japończycy wyprodukowali w latach 90. wiele modeli aut, które wyróżniały się dużą mocą, innowacyjnymi jak na swoje czasy technologiami i łatwością tuningu. Duże znacznie ma także oryginalny design samochodów, który do dziś cieszy oko koneserów. Poznaj legendarne auta z ery uważanej przez wielu za złotą w historii japońskiej motoryzacji.
Japońskie auta z lat 90. – gratka dla koneserów
Japońskie sportowe auta lat 90. to prawdziwe perełki, które długo pozostawały w sferze marzeń polskich kierowców. W kraju kwitnącej wiśni produkowano auta, które mogły konkurować z europejskimi modelami Porsche czy Ferrari, jednak były wypuszczane tylko na wybranych rynkach. Polscy miłośnicy motoryzacji w zdecydowanej większości musieli zadowolić się oglądaniem ich na zdjęciach lub w wirtualnym świecie – dzięki kultowej grze Gran Turismo. Ze względu na sytuację gospodarczą lat 90. japońskie auta sportowe były w naszym kraju niemal egzotyką.
Fani sportowych samochodów i tuningu nie zapomnieli o dorobku Japończyków, a wiele osób do dziś marzy o swojej własnej Hondzie NSX czy Maździe RX-7 (znanej m.in. z serii Szybcy i Wściekli). Wszystko za sprawą mocnych osiągów i charakterystycznego wyglądu, które oferują auta.
Japońskie sportowe auta lat 90. – przykłady
Japońskie koncerny motoryzacyjne wyprodukowały pod koniec zeszłego tysiąclecia szereg samochodów sportowych charakteryzujących się nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze z nich.
Honda NSX
Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany w 1989 roku, a koncern produkował go w latach 1990-2005 oraz 2016-2022. Zastosowano w nim wiele innowacyjnych rozwiązań – Honda NSX była pierwszym sportowym pojazdem marki z centralnie umieszczonym silnikiem i pierwszym na świecie pojazdem produkowanym seryjnie z nadwoziem wykonanym wyłącznie z aluminium. Auto posiadało bogate wyposażenie, zachwycało estetyką wykonania i przez wielu było nazywane japońskim Ferrari.
Mazda RX-7 FD trzeciej generacji
2-rotorowy silnik Wankla z dwiema turbosprężarkami, moc maksymalna na poziomie 239 KM, zaawansowane wyposażenie – to tylko kilka z czynników, które przyczyniły się do uznania tego modelu za kultowy. Jego zaletą bez wątpienia był także design: dobrze wyważone proporcje i sportowa sylwetka. W Europie Mazda RX-7 była dostępna stosunkowo krótko, bo tylko w latach 1992-1996.
Nissan Skyline GT-R R32
Debiut modelu miał miejsce w 1989 roku. Koncern zaprezentował miłośnikom motoryzacji pojazd wyposażony w silnik RB26DETT z dwiema turbosprężarkami o oficjalnej mocy 280 KM. Celowo używamy słowa „oficjalnej”, ponieważ w rzeczywistości moc silnika była wyższa niż pozwalały na to japońskie przepisy. Nissan Skyline był mocnym autem wyścigowym, znanym m.in. z filmów Szybcy i Wściekli (w wersji R34).
Mitsubishi 3000 GT
Zaawansowane technicznie sportowe auto, które zwracało uwagę m.in. napędem AWD, systemem aktywnej aerodynamiki nadwozia i elektronicznie kontrolowanym systemem zawieszenia (ECS). Auto stanowiło dużą konkurencję dla popularnych modeli sportowych, takich jak Mazda RX-7, Nissan Skyline GT-R czy Toyota Supra, zwłaszcza ze względu na jednostkę napędową o mocy 320 KM. Problemem auta okazała się jednak duża masa całkowita pojazdu.
Import kultowych japońskich klasyków do Polski
Marzy Ci się sportowa Honda, Mazda, Mitsubishi lub Subaru? Zapraszamy do kontaktu. Import auta z Japonii z Sakura Motors jest bezpieczny i wygodny – pomożemy Ci w całym procesie zakupu: od wyszukania samochodu aż po transport pod wskazany adres. Z nami szybko wsiądziesz za kierownicę swojego wymarzonego auta.